PAPÍRGYŰJTÉS

Az iskola Szülői Munkaközössége őszi papírgyűjtést szervez a tanulók számára. A nagy mennyiségű papír felhalmozódása miatti hosszas várakozási idő elkerülése érdekében és a vállalkozó javaslatával egyetértve a gyűjtést két napra fogjuk hirdetni, külön az alsó és külön a felső tagozatosok számára.

Az akció időpontja:
2011. szeptember 22. csütörtök 14 órától az alsó tagozatos,
2011. szeptember 23. péntek 14 órától a felső tagozatos diákoknak


Helye : Művelődési Ház előtti parkoló.

Kérem a kedves szülőket és a falu lakóit, segítsék a gyerekek munkáját a gyűjtésben.

Köszönettel: az iskola Szülői Munkaközössége

December 3. – A Fogyatékosok Világnapja

1992-ben, az ENSZ által a Fogyatékosok Évtizedének jelölt időszak (1983-1992) végén az Egyesült Nemzetek Szervezetének Közgyűlése úgy határozott, hogy december 3-át a fogyatékosságügy ünnepévé nyilvánítja.
Ezen a napon világszerte számos rendezvényt tartanak a sérült és akadályozott emberek társadalmi szerepének, szerepvállalásának hangsúlyozása, valamint az e területen elért eredmények bemutatása céljából. A Világnap célja továbbá, hogy elősegítse a fogyatékkal kapcsolatos kérdések jobb megértését, támogatást biztosítson a fogyatékkal élők méltósága, jogai érdekében. Törekszik arra is, hogy tudatosítsa a fogyatékkal élők integrációjából származó előnyöket.

A világon mintegy 650 millió ember él fogyatékkal. Az ő jogaik védelméről az ENSZ 2006 decemberében fogadott el egyezményt. Ettől azt remélik, segítséget nyújt ahhoz, hogy többé nem szorulnak a társadalom perifériájára.

A világ fejlett országaiban a lakosság mintegy 10 százaléka él valamilyen fogyatékossággal. Magyarországon 600 ezerre becsülik a tartósan egészségkárosodott és fogyatékosságban szenvedő emberek számát.

Mi azt valljuk, hogy a fogyatékos emberekkel kapcsolatos törődés, elfogadás erősítése valamennyiünk érdeke, hisz közvetve, vagy közvetlenül érintettek vagyunk ez ügyben. Családban, baráti körben találkozhatunk koraszülött vagy oxigénhiányos kisbabákkal, tartós károsodást szenvedett gyerekekkel, ismerünk autistákat, nagyothallókat vagy siketeket, gyengénlátókat, vakokat és mozgáskorlátozott gyermekeket, felnőtteket, akik vagy születésüktől fogva sérültek, vagy később, valamilyen súlyos betegség, baleset nyomán váltak fogyatékossá.

A Világnap alkalmából kiállítással készültünk, mely bemutatta az egyes fogyatékosságtípusokat. Igyekeztünk megismertetni a tanulókat olyan emberekkel, akik meglévő sérülésük, fogyatékosságuk ellenére is világhírűek, sikeresek.

Pedagógusaink megosztották gondolataikat a másságról, melyhez megható, tanulságos idézeteket, fogyatékos gyermekeket nevelő szülők verseit gyűjtötték össze.

Pénteken – figyelembe véve a gyerekek életkori sajátosságait – érdekes feladatokkal vártuk a tanulókat, melyek reményeink szerint hozzásegítették őket a fogyatékos emberek mindennapjainak megéléséhez.

Az alsó tagozatosok játékos formában ismerkedtek meg azokkal a helyzetekkel, amikor egy-egy érzékszerv sérül, így a feladatok végrehajtása során nagyban támaszkodtunk a tapintás, a szaglás, a hallás útján szerzett információk pontos meghatározására.
A 3. és 4. osztályosok valódi nyomozókká válhattak, s fényt deríthettek a hallássérültek problémáira. Külön örömünkre szolgált, hogy a 3.b osztályból egy szülő is erősítette kis nyomozóink csapatát.

A felső tagozatos diákok megismerkedtek a gesztusnyelvvel, a BLISS nyelv néhány egyszerű kifejezésével, a Braille írással, s olyan speciális eszközökkel, melyeket gyógypedagógusaink a sérült tanulók fejlesztése során mindennapi munkájukban használnak. Kipróbálhatták a kerekes széket is, de a legnagyobb élményt a szájjal és a lábbal festés jelentette.

A felsősök gyűjtőmunkát végeztek a vakvezető kutyák munkájáról, továbbá tapintható képeket, piktogramokat is készítettek, melyek megtekinthetők az aulában.

A gyerekek visszajelzései és a fotók is bizonyítják, hogy ez a nap hasznosabb volt, mint bármely, e témakörben szervezett osztályfőnöki óra, hisz a fogyatékos emberek mindennapjainak, problémáinak, nehézségeinek megélése, nagyban hozzájárul az elfogadás erősítéséhez.

Úgy gondoljuk ez a nap egy újabb apró, de fontos lépés volt a sikeres integráció útján.

A kiállítás és a nap rendezvényeinek létrehozásában közreműködtek:
Balláné Spitz Mariann, Füredi Zsuzsanna, Gárdonyiné Párkányi Mónika, Lakos Lilla, Ollmann Judit, Szabóné Bögyös Orsolya, Szalai Lászlóné, Virágné Kovács Margit

"Karácsony készül, emberek!
Szépek és tiszták legyetek!
Súroljátok föl lelketek,
csillogtassátok kedvetek,
legyetek újra gyermekek
hogy emberek lehessetek!"

Vass Albert

Ez történt velünk a 2009/2010-es tanévben:



Papírgyűjtés eredménye

Rekord mennyiségű apír gyűlt össze(tovább)

alsó tagozat:
I. 1.a 2078 kg
II. 3.a 1986 kg
III. 4.a 1643 kg
felső tagozat:
I. 5.a 2325 kg
II. 6.a 1496 kg
III. 7.a 1468 kg

Május hónap büszkeségei

Mosoly-dij 2010.05.27.

Alsós mosoly-díly

2010.04.29

Felsős Mosoly-díj

2010.04.29

Márciusi mosoly-díj

Petőfi-hét díjazottjai II.

Petőfi - hét díjazottjai I.

Újra játszóházat tartottak a tanító nénik!

Havas táj köszöntött ránk ma reggelre, mégsem tudta a gyerekek kedvét szegni, hogy részt vegyenek a tanítók által szervezett kézműves foglakozáson. Lássuk képekben... 2010.03.11

március 10-én tartottuk az angol kiejtési versenyt



Alsós tanulmányi verseny első napja képekben.

A képre kattintva nagyobb méretben is megtekinthető

A 10 legszebb magyar szó!

A Betűzgető Anyanyelvi Versenyen az írásbeli és a szóbeli forduló közötti szünetben a gyermekek szavazhattak az általuk legszebbnek talált tíz magyar szóra.

A következő sorrend alakult ki:

1. barátság

2. vidámság

3. kristály

4. sötétség

5. hópehely

6. televízió

7. csillag

8. utazás

9. hullám

10. napsugár

gyertyagyújtás 12.11-én

Megható pillanat:Gratula-díjat kapott Zsákovics Istvánné -->Ági néni

Határtalan és önzetlen segítségnyújtásáért kitüntette a
Szülői Munkaközösség "mindenki" Ági nénijét!
Kívánunk neki még nagyon sok erőt, energiát a további munkájához!

Köszönjük Ági néni!

Köszönjük Ági néni!